از کجا؟

خرید بک لینک
ایستیسم!
از کجا باید شروع کرد ...

برای تماشای جهان
از انسان شروع کنی اومانیستی، از طبیعت هم که نچرالیستی
از ذهن نگاه کنی به عالَم سوبژکتیوستی از ماده ماتریالیستی
از شک دست بکار شوی کارتیَنیستی از یقین اما دگماتیسمی
با عقل اگر تماشا کنی راسیونالیسمی، با عشق اگر، رمانتیسمی
از علم، سراسر نظاره کنی ساینتیسمی از دین نیز تیولوژیستی
از جامعه یکسره بنگری سوسیالیستی از فرد هم که لیبرالیستی
از چشم مردم ببینی دموکراتیستی از چشم حاکم آتوکراتیستی
با خدا یک تنه به همه نظر کنی پانتئیستی بی خدا اما آتئیستی
با وحی بنگری تئیستی با ایمان بنگری فیدئیستی
از زمین آغاز کنی به دیدن رئالیستی از آسمان ایده الیستی
از علت شروع کنی دترمینیستی از اراده اما ولونتاریستی
از معنا تجربه کنی اسپیریچوآلیستی از اخلاق ویرچوآلیستی بی معنا هم که نیهیلیستی
از زبان اقدام کنی نومینالیستی از عمل هم که پراگماتیستی
از رنج چشم بیاندازی بودیستی، از لذت هم فرویدیستی
از اقتصاد گر نگریستی مارکسیستی از زیست اگر، داروینیستی
با فیزیک که فیزیکالیستی با فلسفه هم جز متافیزیست عددی نیستی
از کثرت شروع کنی پلورالیستی از وحدت ریداکشنیستی
از هرجا که دلت خواست شروع کنی سوفیستی، اصلا شروع نکنی فیکسیستی

از کجا باید شروع کرد قصه عشق را دوباره.......

از وجود اما بنگری
همه ای هیچکدام نیستی شاید هم اوستی
به حق که
دیگر ایستی! نیستی

پ. ن:


هم چاکر و هم میرم هم اینم و هم آنم

سوگند ندانم نه از اینم نه از آنم

با صد هزار جلوه برون آمدیکه من

با صد هزار دیده تماشا کنم تو را

ديده ای خواهم كه باشد شه شناس

تا شناسد شاه را در هر لباس...

دنیا جای بازی هست!...

ما را در سایت دنیا جای بازی هست! دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 70 تاريخ: پنجشنبه 6 دی 1397 ساعت: 15:50

صفحه بندی